Stichting Wenskaart Nederland

Herinner jij het je nog? “Da’s toch een kaart waard!” Juist, ik heb het over de reclame-campagne van Stichting Wenskaart Nederland. In 2010, 2011 en 2012 zette de Stichting zich in om de mensen meer fysiek interactie te laten voeren met elkaar, door middel van een kaartje. Omdat Wenskaart Nederland nu niet meer zoveel op de voorgrond treed, vonden wij het tijd om er dan zelf maar even bij stil te staan. 

Want wat is nu precies het belang van een kaart? En waarom zou er een stichting moeten zijn die zich hiervoor inzet? Om antwoord op deze vraag te krijgen moet je eerst maar eens denken aan het gevoel dat je krijgt als je een enveloppe ziet liggen op de mat. Een mooie enveloppe die erom vraagt om geopend te worden en er vervolgens een prachtige kaart uit te halen. Een kaart met een gebaar. Het gebaar dat iemand aan je denkt en jou de moeite waard vindt om iets te sturen.

Juist in deze tijd, waarin iedereen druk is en bijna geen oog meer voor elkaar heeft, is het extra fijn wanneer je een kaartje ontvangt. Even dat persoonlijke contact, iets fysieks, iets tastbaars. Geen berichtje via Facebook of een andere vorm van Social Media. Maar een kaartje, waaruit blijkt dat iemand de tijd heeft genomen voor jou. Namelijk met het uitzoeken van een passende kaart en geschikte tekst.

Een kaartje brengt mensen bij elkaar, ondanks de afstand. Een kaartje brengt een boodschap, steun en liefde. En hoe zonde zou het zijn om dit fijne gevoel kwijt te raken? Om zoiets moois als een kaartje verloren te laten gaan? Zet je daarom in voor de wenskaart, ook zonder campagne. En stuur vandaag nog een kaartje naar familie, vrienden en/of collega’s via Goededoelenkaartje.nl . En laat hen weten hoeveel zij voor je betekenen. Naast het feit dat je de wenskaarten in Nederland steunt, steun je ook meteen een goed doel naar keus. Als dat geen mooie kerstgedachte is!

kerstkaarten


Leave a Reply